> Co robimy > Program „Na ratunek” > Zasady programu „Na ratunek”

Zasady programu "Na ratunek"

na_ratunek_banner

Program Na Ratunek obejmuje dzieci i osoby dorosłe z terenu całej Polski. Rozponajemy dokładnie potrzeby i rodzinę - tu nikt nie jest anonimowym numerem. Pomocy towarzyszy wzajemna, pozytywna relacja - bo znamy się z Podopiecznymi i wzajemnie rozumiemyDaje to Darczyńcom gwarancję, że decydując się na pomoc wspierają faktycznie potrzebujących, a przekazana darowizna będzie efektywnie wykorzystana.

Co finansujemy z zebranych funduszy?

Potrzebą, a więc i celem współpracy z nami może być np. sfinansowanie operacji, środków medycznych, lekarstw, rehabilitacji, wizyt i konsultacji lekarskich, zakup sprzętu, turnusu rehabilitacyjnego, terapii, dostosowania mieszkania itp. Zbieramy na koszty pomocy medycznej oraz wydatki bezpośrednio towarzyszące leczeniu lub rehabilitacji.

W przypadku operacji zagranicznych, pomagamy wówczas, gdy:

  • nie ma możliwości zrealizowania zabiegu w Polsce,
  • nie jest on finansowany przez NFZ
  • lub przeprowadzenie go w naszym kraju jest obarczone dużym ryzykiem, a zdecydowanie lepsze wyniki osiąga ośrodek zagraniczny.
  • kwalifikujemy także podopiecznych, którzy musieliby oczekiwać na świadczenie w bardzo długiej, zagrażającej zdrowiu kolejce.

Formy współpracy

  • Zbieranie darowizn na konto bankowe Stowarzyszenia Sursum Corda.
  • Prowadzenia zbiórki publicznej w gotówce (do udostępnianych przez nas nieodpłatnie skarbon).
  • Gromadzenia odpisu 1% podatku.

100% przeznaczamy na pomoc

  • 100% wpłacanych darowizn przeznaczamy dla Podopiecznych.
  • Wpłaty gotówkowe we wszystkich placówkach Łąckiego Banku Spółdzielczego są zwolnione z prowizji.
  • Przekazywane Podopiecznym za naszym pośrednictwem refundacje za wydatki związane z leczeniem i rehabilitacją są zwolnione z podatku.
  • Szanujemy pieniądze Darczyńców i wydajemy je mądrze. Pomagamy i odpowiadamy na określone wspólnie z Podopiecznym konkretne potrzebyKażda akcja ma więc swój jasno określony cel i plan finansowy.
  • Stawiamy Podopiecznym warunek korzystania z dostępnych form pomocy publicznej, np. ze środków PFRON, NFZ, OPS, Funduszu Alimentacyjnego, zasiłków itd.
  • Fundusze Darczyńców traktujemy jako uzupełnienie ogólnodostępnych świadczeń publicznych.

Działamy czytelnie

  • Z osobą zainteresowaną lub rodzicami dziecka podpisujemy stosowne porozumienie, które jasno określa zasady współpracy i upoważnia nas do publikowania zdjęć, utworzenia strony internetowej z informacjami o akcji.
  • Zbieramy fundusze na specjalny nr rachunku bankowego.
    Refundacji ponoszonych wydatków dokonujemy przelewami - chcemy, żeby wszystko było czytelne i udokumentowane.
    Nie przekazujemy nikomu gotówki "do ręki".
  • Na stronach internetowych Podopiecznych publikujemy wyniki finansowe akcji oraz wykazy imienne Darczyńców
    (chyba, że ktoś sobie tego nie życzy i chce zostać anonimowy).
  • Nie podejmujemy działań, jeśli osoba jest zarejestrowana w innych organizacjach, które prowadzą na jej rzecz zbiórki - rozdrobnienie powoduje bowiem kłopoty z wiarygodnością, bywają problemy z późniejszymi płatnościami, rozliczeniami międzypodmiotowymi i sprawozdawczością przed urzędami.

Co nas wyróżnia?

  • Stowarzyszenie tworzy stronę internetową każdemu Podopiecznemu (w serwisie www.naratunek.sc.org.pl),
    promuje zbiórki na własnym profilu na Facebooku oraz na profilu Dobrolandia.
  • Zawsze można - wręcz należy - nagłaśniać i działać także we własnym zakresie (rodzina, przyjaciele, znajomi, własne blogi, Facebook itp).
  • Każdy Podopieczny otrzymuje od nas nieodpłatnie co roku zestaw 2 tys. ulotek i wizytówek, istnieje mozliwość druku plakatów.
  • Zainteresowanym wydajemy za darmo specjalne skarbonki.
  • Chętnie włączamy się w wydarzenia, które pomagają zebrać fundusze dla naszych Podopiecznych (koncerty, festyny, aukcje, licytacje, loterie itp.).
  • Zazwyczaj można liczyć na wsparcie naszych wolontariuszy, czy pomoc w załatwieniu formalności.
  • W miarę możliwości przekazujemy też ze swoich zasobów różne rzeczy/usługi na licytacje.
  • Pomagamy kompleksowo - korzystamy ze swoich kontaktów, specjalistów, wiedzy, doświadczenia, zaprzyjaźnionych dziennikarzy.
  • W sytuacjach koniecznych zapewniamy wsparcie prawnicze, występujemy do urzędów, pomagamy sformułować pisma.
  • Działamy natychmiast - nie ma żadnego czasu oczekiwania na objęcie pomocą Podopieczenego - następuje to natychmiast po dostarczeniu dokumentów.
  • Można sie do nas bez kłopotu dodzwonić lub przyjść.
  • Jesteśmy przyjaźnie nastawieni do każdego, chętnie rozmwiamy o każdej sytuacji i potrzebie. 🙂

Dokumenty do pobrania

  • PDF oświadczenie majątkowe wraz z szacunkowym kosztorysem wydatków
  • PDF Miesięczne zestawienie wydatków

Kontakt w sprawie pomocy

  • Marcin Kałużny 
  • tel. 18 44 11 994 (pn. - pt. 10.00-16.00)
  • e-mail: naratunek@sc.org.pl

Stowarzyszenie Sursum Corda

Podmiotem realizującym program "Na ratunek" jest Stowarzyszenie Sursum Corda /w górę serca/: 

  • ul. Lwowska 11, 33-300 Nowy Sącz,
  • wejście od ul. św. Małgorzaty 3.

Podoba Ci się to, co robimy?

Wspieraj Stowarzyszenie SURSUM CORDA przez wpłaty online. Dzięki Tobie możemy czynić dobro każdego dnia! 

Niepoprawny numer telefonu
Wiadomość została wysłana na twój nr.
Dziękujemy za pomoc.
×
Skip to content