Zasady programu "Na ratunek"
Program Na Ratunek obejmuje dzieci i osoby dorosłe z terenu całej Polski. Rozponajemy dokładnie potrzeby i rodzinę - tu nikt nie jest anonimowym numerem. Pomocy towarzyszy wzajemna, pozytywna relacja - bo znamy się z Podopiecznymi i wzajemnie rozumiemy. Daje to Darczyńcom gwarancję, że decydując się na pomoc wspierają faktycznie potrzebujących, a przekazana darowizna będzie efektywnie wykorzystana.
Co finansujemy z zebranych funduszy?
Potrzebą, a więc i celem współpracy z nami może być np. sfinansowanie operacji, środków medycznych, lekarstw, rehabilitacji, wizyt i konsultacji lekarskich, zakup sprzętu, turnusu rehabilitacyjnego, terapii, dostosowania mieszkania itp. Zbieramy na koszty pomocy medycznej oraz wydatki bezpośrednio towarzyszące leczeniu lub rehabilitacji.
W przypadku operacji zagranicznych, pomagamy wówczas, gdy:
- nie ma możliwości zrealizowania zabiegu w Polsce,
- nie jest on finansowany przez NFZ
- lub przeprowadzenie go w naszym kraju jest obarczone dużym ryzykiem, a zdecydowanie lepsze wyniki osiąga ośrodek zagraniczny.
- kwalifikujemy także podopiecznych, którzy musieliby oczekiwać na świadczenie w bardzo długiej, zagrażającej zdrowiu kolejce.
Formy współpracy
- Zbieranie darowizn na konto bankowe Stowarzyszenia Sursum Corda.
- Prowadzenia zbiórki publicznej w gotówce (do udostępnianych przez nas nieodpłatnie skarbon).
- Gromadzenia odpisu 1% podatku.
100% przeznaczamy na pomoc
- 100% wpłacanych darowizn przeznaczamy dla Podopiecznych.
- Wpłaty gotówkowe we wszystkich placówkach Łąckiego Banku Spółdzielczego są zwolnione z prowizji.
- Przekazywane Podopiecznym za naszym pośrednictwem refundacje za wydatki związane z leczeniem i rehabilitacją są zwolnione z podatku.
- Szanujemy pieniądze Darczyńców i wydajemy je mądrze. Pomagamy i odpowiadamy na określone wspólnie z Podopiecznym konkretne potrzeby. Każda akcja ma więc swój jasno określony cel i plan finansowy.
- Stawiamy Podopiecznym warunek korzystania z dostępnych form pomocy publicznej, np. ze środków PFRON, NFZ, OPS, Funduszu Alimentacyjnego, zasiłków itd.
- Fundusze Darczyńców traktujemy jako uzupełnienie ogólnodostępnych świadczeń publicznych.
Działamy czytelnie
- Z osobą zainteresowaną lub rodzicami dziecka podpisujemy stosowne porozumienie, które jasno określa zasady współpracy i upoważnia nas do publikowania zdjęć, utworzenia strony internetowej z informacjami o akcji.
- Zbieramy fundusze na specjalny nr rachunku bankowego.
Refundacji ponoszonych wydatków dokonujemy przelewami - chcemy, żeby wszystko było czytelne i udokumentowane.
Nie przekazujemy nikomu gotówki "do ręki". - Na stronach internetowych Podopiecznych publikujemy wyniki finansowe akcji oraz wykazy imienne Darczyńców
(chyba, że ktoś sobie tego nie życzy i chce zostać anonimowy). - Nie podejmujemy działań, jeśli osoba jest zarejestrowana w innych organizacjach, które prowadzą na jej rzecz zbiórki - rozdrobnienie powoduje bowiem kłopoty z wiarygodnością, bywają problemy z późniejszymi płatnościami, rozliczeniami międzypodmiotowymi i sprawozdawczością przed urzędami.
Co nas wyróżnia?
- Stowarzyszenie tworzy stronę internetową każdemu Podopiecznemu (w serwisie www.naratunek.sc.org.pl),
promuje zbiórki na własnym profilu na Facebooku oraz na profilu Dobrolandia. - Zawsze można - wręcz należy - nagłaśniać i działać także we własnym zakresie (rodzina, przyjaciele, znajomi, własne blogi, Facebook itp).
- Każdy Podopieczny otrzymuje od nas nieodpłatnie co roku zestaw 2 tys. ulotek i wizytówek, istnieje mozliwość druku plakatów.
- Zainteresowanym wydajemy za darmo specjalne skarbonki.
- Chętnie włączamy się w wydarzenia, które pomagają zebrać fundusze dla naszych Podopiecznych (koncerty, festyny, aukcje, licytacje, loterie itp.).
- Zazwyczaj można liczyć na wsparcie naszych wolontariuszy, czy pomoc w załatwieniu formalności.
- W miarę możliwości przekazujemy też ze swoich zasobów różne rzeczy/usługi na licytacje.
- Pomagamy kompleksowo - korzystamy ze swoich kontaktów, specjalistów, wiedzy, doświadczenia, zaprzyjaźnionych dziennikarzy.
- W sytuacjach koniecznych zapewniamy wsparcie prawnicze, występujemy do urzędów, pomagamy sformułować pisma.
- Działamy natychmiast - nie ma żadnego czasu oczekiwania na objęcie pomocą Podopieczenego - następuje to natychmiast po dostarczeniu dokumentów.
- Można sie do nas bez kłopotu dodzwonić lub przyjść.
- Jesteśmy przyjaźnie nastawieni do każdego, chętnie rozmwiamy o każdej sytuacji i potrzebie. 🙂
Dokumenty do pobrania
- PDF oświadczenie majątkowe wraz z szacunkowym kosztorysem wydatków
- PDF Miesięczne zestawienie wydatków
Kontakt w sprawie pomocy
- Marcin Kałużny
- tel. 18 44 11 994 (pn. - pt. 10.00-16.00)
- e-mail: naratunek@sc.org.pl
Stowarzyszenie Sursum Corda
Podmiotem realizującym program "Na ratunek" jest Stowarzyszenie Sursum Corda /w górę serca/:
- ul. Lwowska 11, 33-300 Nowy Sącz,
- wejście od ul. św. Małgorzaty 3.