> Co robimy > Program “Na ratunek” > Zasady programu “Na ratunek”

Zasady programu "Na ratunek"

na_ratunek_banner

Program Na Ratunek obejmuje dzieci i osoby dorosłe z terenu całej Polski. Rozponajemy dokładnie potrzeby i rodzinę - tu nikt nie jest anonimowym numerem. Pomocy towarzyszy wzajemna, pozytywna relacja - bo znamy się z Podopiecznymi i wzajemnie rozumiemyDaje to Darczyńcom gwarancję, że decydując się na pomoc wspierają faktycznie potrzebujących, a przekazana darowizna będzie efektywnie wykorzystana.

Co finansujemy z zebranych funduszy?

Potrzebą, a więc i celem współpracy z nami może być np. sfinansowanie operacji, środków medycznych, lekarstw, rehabilitacji, wizyt i konsultacji lekarskich, zakup sprzętu, turnusu rehabilitacyjnego, terapii, dostosowania mieszkania itp. Zbieramy na koszty pomocy medycznej oraz wydatki bezpośrednio towarzyszące leczeniu lub rehabilitacji.

W przypadku operacji zagranicznych, pomagamy wówczas, gdy:

  • nie ma możliwości zrealizowania zabiegu w Polsce,
  • nie jest on finansowany przez NFZ
  • lub przeprowadzenie go w naszym kraju jest obarczone dużym ryzykiem, a zdecydowanie lepsze wyniki osiąga ośrodek zagraniczny.
  • kwalifikujemy także podopiecznych, którzy musieliby oczekiwać na świadczenie w bardzo długiej, zagrażającej zdrowiu kolejce.

Formy współpracy

  • Zbieranie darowizn na konto bankowe Stowarzyszenia Sursum Corda.
  • Prowadzenia zbiórki publicznej w gotówce (do udostępnianych przez nas nieodpłatnie skarbon).
  • Gromadzenia odpisu 1% podatku.

100% przeznaczamy na pomoc

  • 100% wpłacanych darowizn przeznaczamy dla Podopiecznych.
  • Wpłaty gotówkowe we wszystkich placówkach Łąckiego Banku Spółdzielczego są zwolnione z prowizji.
  • Przekazywane Podopiecznym za naszym pośrednictwem refundacje za wydatki związane z leczeniem i rehabilitacją są zwolnione z podatku.
  • Szanujemy pieniądze Darczyńców i wydajemy je mądrze. Pomagamy i odpowiadamy na określone wspólnie z Podopiecznym konkretne potrzebyKażda akcja ma więc swój jasno określony cel i plan finansowy.
  • Stawiamy Podopiecznym warunek korzystania z dostępnych form pomocy publicznej, np. ze środków PFRON, NFZ, OPS, Funduszu Alimentacyjnego, zasiłków itd.
  • Fundusze Darczyńców traktujemy jako uzupełnienie ogólnodostępnych świadczeń publicznych.

Działamy czytelnie

  • Z osobą zainteresowaną lub rodzicami dziecka podpisujemy stosowne porozumienie, które jasno określa zasady współpracy i upoważnia nas do publikowania zdjęć, utworzenia strony internetowej z informacjami o akcji.
  • Zbieramy fundusze na specjalny nr rachunku bankowego.
    Refundacji ponoszonych wydatków dokonujemy przelewami - chcemy, żeby wszystko było czytelne i udokumentowane.
    Nie przekazujemy nikomu gotówki "do ręki".
  • Na stronach internetowych Podopiecznych publikujemy wyniki finansowe akcji oraz wykazy imienne Darczyńców
    (chyba, że ktoś sobie tego nie życzy i chce zostać anonimowy).
  • Nie podejmujemy działań, jeśli osoba jest zarejestrowana w innych organizacjach, które prowadzą na jej rzecz zbiórki - rozdrobnienie powoduje bowiem kłopoty z wiarygodnością, bywają problemy z późniejszymi płatnościami, rozliczeniami międzypodmiotowymi i sprawozdawczością przed urzędami.

Co nas wyróżnia?

  • Stowarzyszenie tworzy stronę internetową każdemu Podopiecznemu (w serwisie www.naratunek.sc.org.pl),
    promuje zbiórki na własnym profilu na Facebooku oraz na profilu Dobrolandia.
  • Zawsze można - wręcz należy - nagłaśniać i działać także we własnym zakresie (rodzina, przyjaciele, znajomi, własne blogi, Facebook itp).
  • Każdy Podopieczny otrzymuje od nas nieodpłatnie co roku zestaw 2 tys. ulotek i wizytówek, istnieje mozliwość druku plakatów.
  • Zainteresowanym wydajemy za darmo specjalne skarbonki.
  • Chętnie włączamy się w wydarzenia, które pomagają zebrać fundusze dla naszych Podopiecznych (koncerty, festyny, aukcje, licytacje, loterie itp.).
  • Zazwyczaj można liczyć na wsparcie naszych wolontariuszy, czy pomoc w załatwieniu formalności.
  • W miarę możliwości przekazujemy też ze swoich zasobów różne rzeczy/usługi na licytacje.
  • Pomagamy kompleksowo - korzystamy ze swoich kontaktów, specjalistów, wiedzy, doświadczenia, zaprzyjaźnionych dziennikarzy.
  • W sytuacjach koniecznych zapewniamy wsparcie prawnicze, występujemy do urzędów, pomagamy sformułować pisma.
  • Działamy natychmiast - nie ma żadnego czasu oczekiwania na objęcie pomocą Podopieczenego - następuje to natychmiast po dostarczeniu dokumentów.
  • Można sie do nas bez kłopotu dodzwonić lub przyjść.
  • Jesteśmy przyjaźnie nastawieni do każdego, chętnie rozmwiamy o każdej sytuacji i potrzebie. 🙂

Dokumenty do pobrania

  • PDF oświadczenie majątkowe wraz z szacunkowym kosztorysem wydatków
  • PDF Miesięczne zestawienie wydatków

Kontakt w sprawie pomocy

  • Marcin Kałużny 
  • tel. 18 44 11 994 (pn. - pt. 10.00-16.00)
  • e-mail: naratunek@sc.org.pl

Stowarzyszenie Sursum Corda

Podmiotem realizującym program "Na ratunek" jest Stowarzyszenie Sursum Corda /w górę serca/: 

  • ul. Lwowska 11, 33-300 Nowy Sącz,
  • wejście od ul. św. Małgorzaty 3.

Podoba Ci się to, co robimy?

Wspieraj Stowarzyszenie SURSUM CORDA przez wpłaty online. Dzięki Tobie możemy czynić każdego dnia! 

×
Skip to content