Ta witryna używa cookies. Zamknij
Na RatunekWolontariatWypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjegoFESTYN RODZINNY - oferta animacyjna dla dzieciŚlub z sercem
KRS 0000020382


Nasz profil na Naszej Klasie


Pomóż - wpłaty online:
Płatności.pl




newsletter


Kryszta-y Soli Otrzymaliśmy Nagrodę Kryształy Soli - dla najlepszej organizacji pozarządowej w Woje- wództwie Małopolskim, w kategorii polityka społeczna
Ziarnko Gorczycy ZIARNKO GORCZYCY za wyzwalanie dobra w ludziach, za profesjona- lizm i uczciwość, usta- nawianie wysokich standardów w pracy org. pozarządowych
Amicus HominumAMICUS HOMINUM dla Małgosi Wróbel za projekt „Chata”


Strona zgodna ze standardem XHTML 1.0 Transitional

 


Szkoła dla Rodziców i Wychowawców


 

Umiejętności komunikowania się i rozumienia dzieci są podstawą efektywnego wychowania. W trakcie zajęć uczestnicy nabywają praktyczne umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi.

Szkoła:
  • Uświadamia rodzicom i wychowawcom, ze skuteczność wychowywania w znacznym stopniu od osoby wychowującego, oznacza to, że, aby zmienić dziecko, często należy zacząć od pewnych zmian w sobie,
  • Ukazuje prawdę, że skuteczne wychowanie nie może mieć miejsca, jeśli wychowujący nie opiera go na jasnym, czytelnym systemie wartości (który sam posiada i realizuje)
  • Pozwala na pogłębienie samoświadomości i refleksji na temat skuteczności określonych metod wychowawczych
  • daje uczestnikom duży poziom satysfakcji z nawiązywania relacji z dziećmi w inny sposób, niż do tej pory.
 

„Wychowanie bez błędów jest mitem. Nic takiego nie istnieje. Rodzice są ludźmi. Popełniają więc błędy i nie wiedzą wszystkiego. Natomiast odpowiedzialni rodzice nie są mitem. Przeciwnie. Dzieci mają prawo do odpowiedzialnych rodziców. Przyznawanie się do błędów albo niewiedzy jest prawidłowym zachowaniem ze strony rodziców. Powinno ono zarazem być uzupełnione przez dążenie do naprawiania błędów oraz poszukiwania odpowiedzi.”                                                                                                       J.G. Woititz



Uczestnik po ukończeniu zajęć będzie:

  • umiał radzić sobie z uczuciami trudnymi dziecka,
  • efektywnie zachęcał dzieci do współpracy i samodzielności,
  • skutecznie wzmacniał poczucie własnej wartości u dziecka,
  • umiał rozwiązywać rodzinne konflikty w sposób konstruktywny,
  • potrafił wyznaczać granice akceptowalnych zachowań dziecka,
  • umiał rozpoznawać stany emocjonalne i świadomie kierować nimi, zarówno u siebie jak i u dziecka,
  • aktywnie słuchał i rozumiał swoje dziecko.


Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi:
Wychowywać to kochać i wymagać.
 

Program „Szkoły...” powstał w oparciu o zagadnienia psychologii komunikacji, a w szczególności na podstawie opracowań „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły” - A. Faber i E. Mazlish oraz „Wychowanie bez porażek” - T. Gordona.

 


 

Zapisy do Szkoły są prowadzone przez cały rok. Zajęcia rozpoczynamy po zebraniu się odpowiedniej grupy, tj. ok 12 osób.

Ilość godzin: 28 godz. dydaktycznych w cyklu: 7 spotkań 1x w tygodniu

Zapisów można dokonywać pod adresem poradnia@sc.org.pl lub dwoniąc na nr telefonu 18 44 11 994, w godz. 14.00 - 18.00.

Szkoła jest realizowana przy prowadzonej przez Stowarzyszenie SURSUM CORDA Poradni TĘCZA.



PROWADZĄCY:
Alina Dziewięcka - nauczyciel dyplomowany, certyfikowany realizator „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”, autor i realizator wielu warsztatów dla nauczycieli i rodziców, autor podręczników i opracowań metodycznych, animator pedagogiki zabawy, trener biznesu. W trakcie uzyskiwania uprawnień trenera PTP.
 

Z A P R A S Z A M Y !


Więcej informacji n/t „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” na stronach
Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie.



 

     


Rodzice dwójki nastolatków

JAKIE ZNACZENIE MIAŁA DLA MNIE SZKOŁA DLA RODZICÓW?

Cztery lata temu nasze starsze dziecko wchodziło w dorastanie (13 lat). Jego sposób kontaktowania się z nami uległ radykalnej zmianie. Poczuliśmy, że musimy coś zrobić, aby nie stracić syna. Nasze próby rozmów kończyły się stwierdzeniem przesadzacie, nic nie rozumiecie...
I wtedy ktoś powiedział nam o Szkole dla Rodziców. Tam nauczyliśmy się, że:

  • rozmawianie z dzieckiem to przede wszystkim dzielenie się uczuciami własnymi oraz nauczenie dzieci, by rozpoznawały własne uczucia i umiały o nich mówić
  • porozumienie to często zaniechanie mówienia
  • akceptacja uczuć to początek dialogu
  • nie należy dociekać faktów
  • wymagania mogą być egzekwowane w przyjaznej atmosferze
Mamy nadzieję, że nasz nowy sposób kontaktowania się z dziećmi (córką i synem) wpływa na lepsze porozumienie także między nimi. Nauka wyniesiona ze Szkoły... przekłada się również na kontakt z innymi ludźmi. Myśl, która bardzo utkwiła nam po zajęciach mówi o tym, że w tej metodzie nie ma pokonanych i wygrywających. Nawet jeśli z różnych powodów (zmęczenia, frustracji w pracy, szczególnych wybryków dorastających dzieci) stracimy cierpliwość i odejdziemy od nowego sposobu wzajemnego porozumiewania się, to wszyscy wiemy, że można do niego wrócić. Wzajemne przeprosiny również bardzo sprzyjają dialogowi.
 
 

 

|   Wizyty: teraz 1 , dzisiaj 1 , miesiąc 46 , rok 944  |   Ostatnia aktualizacja: 20-10-2017   |   Zgłoś błąd na stronie: mail   |